BEHANDLING

Vi behandler i hovedsak alle typer akutte og kroniske lidelser relatert til bevegelsesapparatet, som muskel- og leddbehandling og skadeforebygging. Behandlingen reduserer muskelsmerte og dårlig bevegelse ved å kombinere ulike behandlingsteknikker, og oppnår således optimal behandlingseffekt.

Foruten å behandle nakke, og andre ryggplager ser vi også pasienter med:

• Isjias eller andre strålingssmerter. Strålingssmerter til armer og ben er ofte relatert til rygg eller nakke. Ofte må vi blant annet bruke forskjellige bløtvevsteknikker for å oppnå et godt resultat.
  • Hodepine og svimmelhet
  • Skulderproblemer
  • Albue-, håndledds- og håndplager
  • Hofteproblemer
  • Kneproblemer
  • Fotproblemer: Mange vet ikke at kiropraktoren kan gi god hjelp med fotsmerter, som ofte gir balanseproblemer.
  • Idrettskader

Klinikken bruker tilrettelagte øvelser under og etter behandlingen når dette kan gi raskere eller bedre resultat.

HVA SKJER HOS EN KIROPRAKTOR

Sykehistorie

Kiropraktoren stiller en rekke spørsmål for å kartlegge ditt problem og finne ut årsak til dine plager. I tillegg må kiropraktoren orientere seg om eventuelle tidligere sykdommer og skader, medisinbruk, belastning i hjem og arbeid. Pasientens sykehistorie vil alltid være en sentral del av den diagnostiske prosessen.

Klinisk undersøkelse og diagnostisering

Kliniske undersøkelse er en forlengelse av sykehistorien som har til hensikt gi en god behandlingsdiagnose.

Behandling

Kiropraktoren har gjennom sin utdannelse tilegnet seg teoretisk og praktisk viten for a ta stilling til hvilken behandling pasient er egnet til, og ved behov vil kiropraktoren henvise til bildediagnostikk eller annen spesialist. Kiropraktoren kan ta en rekke behandlingsteknikker i bruk og vil skreddersy din behandlingsplan.

Videre forløp

Kiropraktoren vil hjelpe deg som pasient med videre informasjon, råd og riktig veiledning for å mestre og forebygge plager.